Rady, Zdravie

Delená strava nie je klasická redukčná diéta. Vďaka nej chudnete priebežne a hlavne veľmi zdravo! A hlavne, nehladujete.

<h2>Delená strava</h2>
Delená strava nie je klasická redukčná diéta<strong>.</strong> Je to komplexný stravovací systém, ktorý má svoje presné pravidlá. Jeho účelom nie je iba výrazný úbytok kilogramov, ale aj rovnováha, regenerácia a detoxikácia organizmu.

Jej zakladateľom je lekár William H. Hay, ktorý sa touto problematikou začal zaujímať už koncom 19. storočia. Na základe vlastnej nadváhy začal skúmať svoje osobné potreby a chemické zloženie ľudského tela. Oddelil potraviny s vysokým obsahom sacharidov od potravín s vysokým obsahom bielkovín.
<h3>Ako začať s delenou stravou?</h3>
Základom je správna kombinácia potravín. Ide o rozdelenie potravín na dve hlavné skupiny a do troch podskupín.

<strong>1. „Ryby, rybky, rybičky“ = živočíšna skupina A:</strong>

– patria sem všetky druhy mäsa, ryby, údeniny, vajíčka, kravské mlieko a mliečne výrobky.

<strong>2. „Šošovička, hrášok, fazuľa“ = rastlinná skupina B:</strong>

Do tejto skupiny delenej stravy zaraďujeme obyčajné aj celozrnné obilniny (ovos, jačmeň, raž, kukurica, ovsené vločky), pohánku a všetky strukoviny (šošovica fazuľa, hrach alebo sója). Medzi ďalšie potraviny patria zemiaky, ryža, sezam a rôznorodé semienka (tekvicové, slnečnicové)
<ul>
<li><strong>Zeleninová podskupina</strong> – do kategórie zelenina, zaraďujeme všetky druhy koreňovej, šalátovej a hlúbovej zeleniny. Nezáleží na tom v akom stave ju konzumujete. Môže byť čerstvá, mrazená v podobe zeleninovej šťavy, ale aj varená.</li>
</ul>
<ul>
<li><strong>Ovocná podskupina </strong>– je vhodné konzumovať všetky druhy ovocia, nezáleží na tom v akom stave. Môžete si pochutnať aj na sušenom ovocí alebo osviežujúcom pomarančovom džúse. Nesmiete však zabúdať, že musia byť bez cukru. Používajte len zdravé náhrady cukru.</li>
<li><strong>Orechová podskupina</strong> – zaraďujeme sem všetky druhy orechov, ktoré sú však nesolené a nepražené. Orechy sú výborným zdrojom nenasýtených tukov a vitamínu A. Ak máte chuť na sladké, doprajte si orechy, med a škoricu.Táto kombinácia je nie len zdraviu prospešná, ale najmä chutná.</li>
</ul>
<div class=“message_box note“>

Delená strava nie je tak jednoduchá ako sa na prvý pohľad zdá. V závere článku síce nájdete vzorový jedálniček, no najlepšie výsledky dosiahnete s jedálničkom na mieru podľa vášho metabolizmu. Nechajte si ho zostaviť výživovým špecialistom.

</div>
<h3>Delená strava a jej pravidlá:</h3>
<div class=“message_box success“>

&nbsp;
<ol>
<li><strong>Hlavné skupiny A a B</strong></li>
<li><strong>Ovocnú podskupinu so zeleninovou podskupinou</strong></li>
<li><strong>Ovocnú podskupinu so skupinou A</strong></li>
</ol>
</div>
V delenej strave existujú aj takzvané neutrálne potraviny. Patrí sem drobné ovocie (čučoriedky, ríbezle), jadrové ovocie, všetky kvasené mliečne výrobky, ale aj syry. Ďalšími potravinami sú napríklad huby, bylinky, rôzne výhonky, klíčky alebo varené paradajky. Neutrálne potraviny je možné kombinovať so skupinami A aj B.
<h4><strong>Prečo by ste nemali jesť kuracie mäso so zemiakmi?</strong></h4>
Túto otázku môžeme transformovať na prečo nekonzumovať súčasne škroby a bielkoviny? Princíp je milé dámy a páni v tom, že je rozdiel medzi prirodzenou kombináciou škrobu a bielkovín, ako je to napríklad u strukovín a medzi umelým spojením týchto dvoch látok.

Umelým spojením je myslené spojenie dvoch potravín napríklad už vyššie spomínané kuracie mäso obsahujúce bielkoviny a zemiaky obsahujúce škrob. Počas delenej stravy je vhodné konzumovať len prirodzenú kombináciu bielkovín a škrobu. Mali by ste však vedieť, že strukoviny sú sú ťažko stráviteľné.
<h3>Rady a odporúčania ako delenú stravu úspešne zvládnuť</h3>
<ul>
<li>Cukor je nepriateľ a je prísne zakázaný! Používajte len nesyntetické náhrady cukru.</li>
<li>Dôležité je uvedomiť si, že alkohol pri chudnutí a cvičení škodí.</li>
<li>Nakupujte si len bezvaječné cestoviny.</li>
<li>Vyhýbajte sa sladkým sýteným vodám.</li>
<li>Pite aspoň dva litre vody denne.</li>
<li>Nepoužívajte škodlivý palmový olej.</li>
<li>Pri pečení alebo restovaní používajte len kvapku rastlinného oleja.</li>
<li>Kúpte si kokosový olej, ktorý je najzdravší.</li>
<li>Vyhýbajte sa bielej múke, konzervám a vyprážaným jedlám.</li>
<li>V prípade krízy nesiahnite po sladkostiach. Dajte si orechy, prípadne ovocie.</li>
<li>Jedzte pravidelne – aspoň päťkrát denne.</li>
<li>Pred raňajkami vypite dva poháre čistej vody pre lepšie fungovanie organizmu.</li>
<li>Desiata do práce a školy je samozrejmosťou.</li>
</ul>
Kombinácia správneho stravovania a športu vám zabezpečí úbytok kilogramov. Len tak dosiahnete svoju vysnívanú postavu. Chodievajte čo najviac pešo a začnite sa venovať nejakej fyzickej aktivite. Ideálnym riešením je napríklad plávanie, behanie alebo bicyklovanie.
<h3>Delená strava jedálniček na 7 dní:</h3>
<ul>
<li><strong>PONDELOK</strong></li>
</ul>
<strong>Raňajky: </strong>vajíčka so šunkou

<strong>Desiata: </strong>zeler

<strong>Obed:</strong> rybie filé a dusená zelenina

<strong>Olovrant: </strong>syr

<strong>Večera: </strong>omeleta s čerstvým zeleninovým šalátom
<ul>
<li><strong> </strong><strong>UTOROK</strong></li>
</ul>
<strong>Raňajky: </strong>müsli, celozrnný chlieb

<strong>Desiata: </strong>ovsené vločky s banánom

<strong>Obed: </strong>šošovicový prívarok

<strong>Olovrant: </strong>jablko

<strong>Večera: </strong>tofu s kuskusom
<ul>
<li><strong> </strong><strong>STREDA</strong></li>
</ul>
<strong>Raňajky: </strong>vajíčková nátierka so zeleninovou oblohou

<strong>Desiata: </strong>banánové guličky

<strong>Obed: </strong>Kuracie mäso s čerstvým šalátom a hubami

<strong>Olovrant: </strong>zeleninová šťava

<strong>Večera: </strong>tuniak
<ul>
<li><strong> </strong><strong>ŠTVRTOK</strong></li>
</ul>
<strong>Raňajky: </strong>smoothie (banán, jahoda, jablko) a chia semienka

<strong>Desiata: </strong>orechy s medom

<strong>Obed: </strong>ryžový nákyp

<strong>Olovrant: </strong>sušené ovocie

<strong>Večera: </strong>celozrnné pečivo s džemom
<ul>
<li> <strong>PIATOK</strong></li>
</ul>
<strong>Raňajky: </strong>cviklová nátierka

<strong>Desiata: </strong>jogurt so škoricou

<strong>Obed: </strong>rybie filé zapečené s vajíčkom a zeleninový šalát

<strong>Olovrant: </strong>orechový mix

<strong>Večera: </strong>cuketa so syrom
<ul>
<li><strong> </strong><strong>SOBOTA</strong></li>
</ul>
<strong>Raňajky: </strong>mix semienok s jogurtom

<strong>Desiata: </strong>jablko

<strong>Obed: </strong>hrachová kaša

<strong>Olovrant: </strong>ovocná šťava

<strong>Večera: </strong>ryža so sójovým mäsom
<ul>
<li><strong>NEDEĽA</strong></li>
</ul>
<strong>Raňajky: </strong>zelenina s vajíčkom

<strong>Desiata: </strong>cviklová šťava

<strong>Obed: </strong>morčacie mäso s dusenou zeleninou

<strong>Olovrant: </strong>mrkva so zelerom

<strong>Večera: </strong>biely jogurt s tuniakom a paradajkou
<h3></h3>
Po celom svete má delená strava mnoho prívržencov, ktorí dosahujú vynikajúce výsledky. Ide o zmenu stravovania, ku ktorej sa dopracovali lekári na základe dlhodobého pozorovania ľudského tela. Je založená na súlade s tela a chemických procesov, ktoré v ňom prebiehajú. Stačí len pevná vôľa a môžete dosiahnuť obdivuhodné výsledky, ktoré sa odrazia na vašej váhe, ale aj na lepšom fungovaní organizmu a celkovej kvalite života.

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>