Rady, Zdravie

Dôvody prečo zjesť celé avokádo každý deň

  1. Je bohaté na zdravé tuky

Avokádo je bohaté na zdravé tuky ako napríklad mononenasýtené tuky. Tieto tuky sú veľmi dôležité na zníženie rizika vzniku srdcových infarktov a mŕtvice, a taktiež na zníženie hladín LDL cholesterolu v krvi.

  1. Podporuje telo v boji proti nadváhe

Avokáda sú skvelým prínosom do akéhokoľvek stravného plánu. Podľa štúdii publikovanej v žurnáli Nutrition Journal, už polovička avokáda na obed pomôže v strate váhy u ľudí trpiaci nadváhou. Jedným dôvodom je skutočnosť, že avokádo je plné vláknin a tak pocit plnosti bude dlhší.

  1. Udržanie krvného tlaku

Avokáda sú bohaté na draslík, jeden z najdôležitejších minerálov na minimalizovanie účinkov sodíku na telo. Jedno avokádo obsahuje 28% odporučaného množstva draslíka na deň. Avokáda taktiež obsahujú vysoké množstvo zdravých tukov, to je teda dôvod prečo by ste mali znížiť príjem tuku z iných potravín, aby ste vyrovnali hladinu tuku. Podľa americkej asociácii srdca je tento prírodný zdroj draslíka veľmi prospešným pre udržanie krvného tlaku v norme.

  1. Zlepšuje kardiovaskulárne zdravie

Vysoká hladina cholesterolu v krvi zdvojnásobuje riziko vzniku srdcovej choroby, v USA ovplyvňuje táto choroba jedného z troch Američanov. Experti na zdravie odporúčajú jesť avokádo na pravidelnej báze aby sa tak znížila hladina LDL cholesterolu v krvi a zlepšilo sa zdravie srdca. Avokáda pôsobia na mnohých úrovniach zlepšovania kardiovaskulárneho zdravia. Toto ovocie:

  1. Znižuje krvné triglyceridy
  1. Znižuje celkovú úroveň cholesterolov
  1. Znižuje LDL cholesterol (ten zlý)
  1. Zvyšuje HDL cholesterol (ten dobrý)
  1. Je bohaté na živiny

 

  1. Zlepšuje absorpciu živín
  2. Zlepšuje absorpciu antioxidantov
  3. Chráni proti cukrovke
  4. Znižuje bolesti artritídy
  5. Znižuje zápaly
  6. Zlepšuje zdravie očí
  7. Skvelý prídavok k strave pre tehotné ženy
  8. Ochrana proti rakovine
  9. Spevňuje kosti
  10. Zlepšuje trávenie
  1. Zlepšuje náladu

 

Avokáda obsahujú široké spektrum živín, vrátane 20 minerálov a vitamínov:

Vitamín C – 33%

Vitamín E – 21%

Vitamín B6 – 26%

Vitamín K – 53%

Meď – 19%

Listová kyselina – 41%

Draslík – 28%

Kyselina pantoténová – 28%

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>