Rady, Zdravie

Nikdy nejedzte uhorky a paradajky spolu v jednom šaláte! Neviete prečo?

<h2>Prečo nikdy nejesť uhorky s paradajkami?</h2>
Každá z týchto potravín ma iný čas potrebný na trávenie. Podľa Ayurvedy by sme mali poznať dĺžku času potrebnú na trávenie u každej potraviny a následne spolu konzumovať len také, ktorých čas je podobný. Ak naraz zjete potraviny s krátkym aj dlhým časom trávenia, potom ľahšia potravina opustí žalúdok až vtedy, keď je tá druhá úplne strávená. Avšak jej dlhší pobyt v žalúdku môže byť pre telo škodlivý, hlavne vtedy, ak obsahuje cukry. Tie sa totiž v žalúdku začnú kvasiť a kyseliny sa následne môžu uvoľňovať do čriev, prípadne späť do pažeráka vo forme refluxu, čo vyvolá pálenie záhy. V niektorých prípadoch môže dôjsť aj k miernej otrave z jedla. Vy si tak namiesto jeho vychutnania privodíte iba ťažkosti. Navyše, takéto kvasenie cukrov v žalúdku často vyvoláva tvorenie plynov, nadúvanie brucha a následné bolesti žalúdka aj čriev.
<h2>Ďalšie kombinácie jedál, ktoré spolu nejedzte</h2>
Okrem uvedeného príkladu existujú aj mnohé ďalšie nevhodné kombinácie potravín. Tu je zopár z nich:
<h3>1. Ovocie po hlavnom jedle</h3>
Ovocie obsahuje veľa cukrov a nemalo by stáť v žalúdku príliš dlho. Naopak, také mäso alebo iné bielkoviny potrebujú pomerne dlhý čas byť vystavené žalúdočným kyselinám. Jedenie ovocia po hlavnom jedle vyvolá tvorbu „vína“ v žalúdku a môže viesť k žalúdočnému refluxu a ďalším tráviacim problémom.
<h3>2. Cestoviny s mäsom</h3>
<div class=“code-block code-block-1″>Cestoviny sú v podstate zložité sacharidy a podobne ako ovocie, nemali by sa dlho zdržiavať v žalúdku. To isté platí o pečive. Preto kombinácie ako sú dusené mäso s kolienkami, špagety s mäsovou omáčkou či obyčajný chlieb so šunkou nevyhnutne povedú ku kvasným procesom v žalúdku a následným tráviacim ťažkostiam.</div>
<h3>3. Mäso, vajcia a syr</h3>
Syrovo-šunková omeleta býva u mnohých ľudí obľúbeným jedlom. Problémom tu však je, že obsahuje až príliš veľké množstvo bielkovín v jednej porcii. Zvoľte si len jeden druh bielkoviny v jednom jedle.
<h3>4. Chlieb alebo cestoviny s pomarančovým džúsom</h3>
Nikdy nemiešajte pečivo a cestoviny s pomarančovým džúsom. Dôvod je ten, že kyseliny v džúse môžu znehodnotiť enzýmy potrebné na strávenie sacharidov a škrobov v pečive.
<h3>5. Zelenina a syr</h3>
Toto je ďalšia zlá kombinácia. Jej konzumácia vám privodí nadúvanie.
<h3>6. Červený melón s inými druhmi melónov</h3>
Melóny by sa tiež nemali miešať navzájom, ani s inými potravinami. Najlepšie sa strávia a vy z nich získate najviac živín vtedy, ak ich budete konzumovať oddelene.
<h3>7. Banány a mlieko</h3>
Mnoho ľudí má rado banány s mliekom, napríklad ako súčasť ranných cereálií. Problém je, že takáto kombinácia výrazne spomalí vaše trávenie.
<h3>8. Ovocie a jogurt</h3>
Ľudia často pridajú do svojej raňajšej misky  jogurtu ovocie. Podobne, ako v predošlom prípade, aj tu dôjde k spomaleniu trávenia a možnému poškodeniu črevnej mikroflóry.

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>