Rady, Zdravie

Prinášame Vám viacero domácich prostriedkov, ktoré sú účinné pri liečení a na zníženie vysokého cholesterolu. Prečo brať lieky, keď existuje aj prírodná cesta?

 

Domáce prostriedky pre vysokú hladinu cholesterolu

Orechy

Orechy sú bohatým zdrojom mononenasýtených tukov, bielkovín, vlákniny, živín, vitamínov a antioxidantov. Vaša hladina cholesterolu budete regulovať s hrstkou orechov denne. Môžete jesť arašidy, lieskové orechy, vlašské orechy, mandle, pistácie, pekanové orechy a ďalšie orechy, ktoré znižujú hladinu cholesterolu v krvi.

Vedci dokázali, že štvrť šálka mandlí denne znižuje LDL o 4,4%. Môžete tiež pražiť mandle. Vlašské orechy sú plné omega-3 mastných kyselín a tieto orechy vám môžu pomôcť znížiť LDL o 16%.

Poznámka: nemali by ste ich prejedať, pretože orechy sú plné kalórií.

Ovsená múka

Odborníci tvrdia, že ovos je perfektný cholesterolový buster. Táto potravina vám poskytne množstvo rozpustných vlákien a beta-glukánov, ktoré znižujú absorpciu cholesterolu a znižujú jeho prirodzenú hladinu. Konzumujte jeden a pol šálky ovsenej vločky pravidelne a znížte LDL o 12-24%.

Pomarančový džús

Pomarančová šťava je bohatým zdrojom vitamínu C, folátu a flavonoidov. Často konzumácia 3 šálok čerstvej pomarančovej šťavy vám pomôže znížiť hladinu cholesterolu v krvi.

Koriandrové semená

Vedci tvrdia, že koriander môže znížiť celkový cholesterol a triglyceridy vo vašom tele. Majú silné hypoglykemické účinky a to znamená, že sú pre diabetikov veľmi užitočné.

Zmiešajte 2 čajové lyžičky koriandrového prášku a šálku vody. Dajte ho na teplo a počkajte, kým sa varí niekoľko sekúnd, a potom ho prefiltrujte. Pre lepšiu chuť môžete dať nejaký cukor, kardamón alebo mlieko. Ak chcete dosiahnuť lepšie výsledky, spotrebujte to dvakrát denne.

Jablčný ocot

Jantárový ocot znižuje hladiny triglyceridov a celkového cholesterolu, čo dokazujú niektorí odborníci. Je veľmi účinný pri liečbe mnohých stavov. Zmiešajte čajovú lyžičku organického jablčného octu v jednom pohári vody a konzumujte ju 2-3 krát denne. Pre dosiahnutie lepších výsledkov konzumácia zmesi trvá jeden mesiac.

  • Pre lepšiu chuť môžete pridať čerstvý pomaranč, hroznový, jablkový džús alebo čokoľvek, čo príde do vašej mysle.

Med

Med je plný minerálov a vitamínov, ktoré sú skutočnou príčinou, prečo sa považuje za perfektný cholesterol buster. Okrem toho jeho antioxidanty zabraňujú cholesterolu opustiť krv a zabraňuje jeho vstrebávaniu do membrán krvných ciev.

  • Zmiešajte čajovú lyžičku medu do jednej šálky horúcej vody. Môžete tiež dať jednu čajovú lyžičku citrónovej šťavy alebo 10 kvapiek jablčného octu. Piť túto zmes ráno. Pomôže vám pri znižovaní extra tuku v tele a pri kontrole hladiny normálneho cholesterolu.
  • Môžete tiež miešať čajovú lyžičku mletej škorice a jednu šálku vriacej vody. Zakryte ho a nechajte ho 30 minút. Konzumujte ju 30 minút pred jedlom alebo pitím.

Cesnak

Vďaka vysokému výživovému množstvu a jedinečnej chuti je cesnak nevyhnutnou zložkou každej kuchyne. Pridáva chuť do jedla, ale tiež sa používa na liečbu mnohých chorôb a ukázalo sa, že je veľmi efektívna v týchto bojoch.

Cesnak má silné vlastnosti proti zrážaniu a nasleduje s obsahom síry, cesnak kontroluje hladinu cholesterolu a znižuje tvorbu plaku v cievach a zabraňuje akémukoľvek zrážaniu, ktoré môže viesť k infarktu. Spotrebujte denne 2-4 strúčiky cesnaku.

Kurkuma

Kurkuma je veľmi účinná pri hojení ran. Znižuje LDL cholesterol, a tým eliminuje zásoby plaku na stenách tepien. Nakoniec to zníži hladinu cholesterolu v krvi.

  • Pri príprave pridajte trochu kurkuma. Týmto spôsobom budete konzumovať odporúčané denné množstvo tejto úžasnej bylinky.
  • Ochlaďte jednu a pol polievkovú lyžicu vody, ¾ lyžičky kurkumu a dve polievkové lyžice predtým uvareného a odtučneného baklažánu. Spotrebujte túto pastu s celozrnným chlebom a bude to vaše obľúbené občerstvenie.

Kokosový olej

je bohatý na nasýtený tuk, ale je tiež jedným z najefektívnejších domácich liekov na zníženie vysokého cholesterolu. Kokosový olej má dostatok kyseliny laurovej, ktorá je známa ako veľmi účinná pri zvyšovaní HDL a zlepšení pomeru LDL / HDL. Použite slušné množstvo prírodného kokosového oleja vo varení. Spotrebujte 1-2 denne alebo viac lyžíc kokosového oleja denne.

Poznámka: konzumujú organický prírodný kokosový olej, ale nikdy nespracovaný alebo rafinovaný olej.

Avokádo

Avokádo neobsahuje žiadny cholesterol v potravinách, ale stále môže zanechať vplyv na množstvo cholesterolu. Avokádo je bohaté na základné nutričné ​​vlastnosti a obsahuje aj dôležitú úroveň vlákniny a dobrých tukov, ako je kyselina olejová, ktorá je zdravý mononenasýtený tuk, ktorý znižuje množstvo zlého cholesterolu a zvyšuje HDL (dobrý cholesterol).

Môžete ho kombinovať s mnohými rôznymi pokrmmi. Môžete si ho pridať do vášho guacamolu, pridať šaláty avokáda do vašich šalátov alebo ju použiť na vrchný panel sendviča. Môžete tiež urobiť vkusné avokádo dip.

Poznámka: Avokádo je bohaté na kalórie a tuky, preto by ste nemali konzumovať veľké množstvo avokáda.

Jablká

Jablká sú skvelým zdrojom pektínu a ich pokožka je plná prírodných antioxidantov, ktoré sa nazývajú flavonoidy, ktoré znižujú hladinu cholesterolu a udržujú zdravé pľúca. Mierne jablko obsahuje veľké množstvo vitamínu A a C, približne 4 gramy vlákniny a nie viac ako 100 kalórií. Môžete si vychutnať v tomto ovocí voľne.

  • Hrušky, grapefruity, pomaranče, bobule a granátové jablká sú schopné znížiť množstvo cholesterolu v krvi kvôli vysokému obsahu vlákniny.

Poznámka: Neodstraňujte kožu z ovocia, pretože je koža bohatá na vlákninu

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>