Rady, Zdravie

Telo vysiela SOS – 10 dôležitých signálov, ktoré nikdy netreba ignorovať!

Ľudské telo je perfektný mechanizmus, v ktorom simultánne prebiehajú milióny procesov. Vždy, keď je nejaká jeho funkcia ochromená, vyšle nám o tom telo svoj signál. Napriek tomu často týmto signálom nevenujeme náležitú pozornosť a problém neodstránime načas. Je preto dôležité takéto signály vedieť správne interpretovať a predísť tak ďalším, ešte vážnejším zdravotným komplikáciám.
<h2>Zlý spánok, podráždenosť, kŕče v lýtkach</h2>
Tieto signály ukazujú, že máte zrejme nedostatok horčíka a draslíka. Medzi potraviny bohaté na horčík patria všetky druhy orieškov a semená ako sú ľanové, slnečnicové alebo mandle. Na zvýšenie úrovne draslíka v tele je potrebné pravidelne konzumovať listovú zeleninu, napríklad kel, špenát či mangold. Oba tieto minerály nájdete tiež v slivkách, marhuliach a červenej repe.
<h2>Žiadostivosť po slanom jedle</h2>
Ide o častý príznak nejakého zápalu alebo infekcie v tele. Najčastejšie sa jedná o problém v pohlavných orgánoch.
<h2>Suchá pokožka</h2>
Suchá pokožka je signálom, že vášmu telu chýba vitamín E. Mali by ste preto zvýšiť príjem rastlinných olejov ako je olivový, tekvicový, prípadne olej z pšeničných klíčkov. Dobrým zdrojom vitamínu E sú aj slnečnicové semienka, lieskové orechy, mandle, avokádo či brokolica.
<h2>Túžba po sladkom</h2>
Ak máte zvýšenú túžbu po sladkostiach, môžete trpieť nervovým vyčerpaním. Budete potrebovať glukózu na doplnenie energie. Najlepšími formami, ktorými ju telu dodať, je konzumácia kvalitných cukrov ako med alebo tmavá čokoláda.
<h2>Krvácajúce ďasná</h2>
Krvácajúce ďasná znamenajú, že vám chýba vitamín C. Vtedy je vhodné piť veľa bylinkových čajov (na potlačenie zápalov) a k tomu konzumovať veľa ovocia, zeleniny a zvlášť cesnaku.
<h2>Žiadostivosť po surových potravinách</h2>
Ide o príznak problému s pečeňou alebo gastritídy. Surové potraviny zvyknú upokojovať podráždené výstelky tráviaceho systému, hlavne žalúdka a tiež znižujú kŕče.
<h2>Suchá pokožka na lakťoch</h2>
Jedná sa o zjavný nedostatok vitamínov A a C. Mali by ste konzumovať viac ovocia a zeleniny, zvlášť pomarančov, mrkvy, marhúľ a tekvice.
<h2>Chuť na morské plody</h2>
V tomto prípade vášmu telu zrejme chýba jód. Doplníte ho buď morskými živočíchmi (ryby, krevety a podobne), alebo užívajte sušenú morskú riasu.
<h2>Zvýšená túžba po kyslom jedle</h2>
Tento príznak naznačuje, že vaše telo potrebuje kyseliny na podporu činnosti žlčníka a pečene. Preto jedzte viac potravín ako sú brusnice alebo citróny.
<h2>Lámavé nechty a vlasy</h2>
Krehké nechty a vlasy naznačujú, že vám chýba vápnik a vitamíny skupiny B. Zakomponujte do stravy viac kvasených mliečnych výrobkov (jogurt, kefír), strukoviny, zemiaky, celozrnné pečivo a pšeničné klíčky.

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>