Rady, Zdravie

Toto jedlo je výživné a je vhodné či pri chudnutí alebo pri zdravom životnom štýle. Navyše je veľmi chutný a príprava je jednoduchá! Vyskúšajte Bulgur.

<p class=“article-detail__anotation“>Bulgur je celozrnná a predvarená pšenica. Bulgur je pôvodom stredomorská obilnina, predvarená z toho dôvodu, že trávenie je menej zaťažené rozložením tejto potraviny. Toto jedlo je výživné a je vhodné či pri chudnutí alebo pri zdravom životnom štýle. Bulgur je podobný ryži a tak ho pokojne môžeme konzumovať ako hlavné jedlo skombinované s inými potravinami alebo ako prílohu ku mäsu. A navyše bulgur je veľmi chutný a príprava je jednoduchá.</p>

<div class=“user-text-content“>
<h3><strong>Čo obsahuje bulgur?</strong></h3>
Vodu, bielkoviny, tuk, vlákninu, sacharidy, železo, vápnik, zinok, selén, horčík, meď, mangán, fosfor, draslík, sodík, omega 3 a omega 6 mastné kyseliny, vitamíny A, B, K, kyselinu listovú, kyselinu pantoténovú a betakarotén. Sto gramov vareného bulguru má približne 83 kalórií, obsahuje 3 gramy proteínov, 4,5  g vlákniny a takmer žiadny tuk.
<h2><strong>Účinky bulguru na zdravie</strong></h2>
<ul>
<li>podporuje trávenie</li>
<li>podporuje rýchlosť metabolizmu</li>
<li>podporuje pravidelné vyprázdňovanie</li>
<li>detoxikuje hrubé črevo</li>
<li>znižuje vlčí hlad a chuť na sladké</li>
<li>normalizuje hladinu cukru</li>
<li>upokojuje nervový systém</li>
<li>znižuje hladinu homocysteínu v krvi (ide o aminokyselinu, ktorá sa v ľudskom organizme tvorí pri metabolických reakciách. Problém je v tom, že zvýšená úroveň tejto aminokyseliny sa dáva do súvislosti s viacerými ochoreniami, ako napríklad chorobami srdca, osteoporózou, cukrovkou druhého typu a ďalšími).</li>
</ul>
<h3><strong>Účinky bulguru na chudnutie</strong></h3>
Bulgur je pri chudnutí povolenou potravinou. Je to výživná a ľahká forma pšenice, ktorá podporí trávenie, vyprázdňovanie a aj samotné chudnutie. Bulgur konzumujte 2 – 3 krát do týždňa v rôznych formách so zeleninou alebo s chudým mäsom. Bulgur môžete pridať do cesta na chlieb či pečiva, šalátov, ryže, polievok, cestovín alebo ako samotné jedlo.
<h3><strong>Ako pripraviť bulgur??</strong></h3>
Bulgur varíme ako ryžu v pomere 1:2 (1 diel bulguru a 2 diely vody) 10-12 min.
<h4 align=“left“><strong>Libanonské Tabbouleh</strong></h4>
<strong>Potrebujeme:</strong>   <strong>                             </strong>

140 g bulguru
400 g rajčín
citrón
50 g čerstvej petržlenovej vňate
hrsť listov čerstvej mäty alebo bazalky
3 PL olivového oleja
1 strúčik cesnaku
soľ a čierne korenie podľa chuti
cibuľka, šalátová uhorka, čierne olivy bez obmedzenia chute
<h3><strong>Postup:</strong></h3>
Bulgur uvaríme podľa návodu a dáme vychladiť.
Všetku zeleninu nakrájame na drobné kocky, petržlen a mätu (bazalku) nasekáme najemno, cesnak prelisujeme a všetko spolu zmiešame.
Do vzniknutej zmesi pridáme vychladený bulgur, olivový olej a podľa chuti citrónovú šťavu, soľ, korenie a dôkladne premiešame.
Servírujeme to buď samostatne alebo s mäsom.

</div>

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>