Rady

Zbavte sa nepríjemnej bolesti nôh pomocou strečingu.

Existuje vyše 25 rôznych príčin bolestí v oblasti chodidiel ako sú pľuzgiere, kurie oká, pätové ostrohy, artritída, mykózy nôh, prekrývajúce sa prsty na nohách či zarastené nechty.
<h2>Čo je to reflexológia?</h2>
Základom tradičnej čínskej medicíny je, že body na nohách sú poprepájané s rôznymi telesnými orgánmi. Teóriu, ktorá sa tým zaoberá, nazývame reflexológia a ide o jednu z najstarších odvetví ľudovej medicíny. Reflexológia tvrdí, že naše chodidlá môžu byť zdrojom zdravia, ale aj choroby.

Pre tento účel existujú viaceré druhy nožných detoxikačných kúpeľov, ktoré vychádzajú z presvedčenia, že nohy sú ideálnym miestom pre zbavovanie sa toxínov. Na zmiernenie bolestí nôh môžete vyskúšať viacero druhov alternatívnych terapií. Medzi najefektívnejšie z nich patria nasledovné strečingy.
<h2>Cvik 1: Zdvíhanie prstov na nohe</h2>
Postavte sa vzpriamene na nohy. Teraz zodvihnite prsty na nohe smerom dohora. Všetky prsty sa snažte zodvihnúť tak vysoko, ako to len ide. Chvíľu podržte a potom prsty znova spustite na podlahu.
<h2>Cvik 2: Striedavé zdvíhanie prstov na nohe</h2>
<div class=“code-block code-block-1″>Tento cvik je podobný ako predošlý, avšak po zodvihnutí prstov na nohe veľký palec stiahnite späť k zemi, kým ostatné prsty držíte hore. Strečing znova zopakuje 5 krát na každej nohe.</div>
<h2>Cvik 3: Priťahovanie prstov na nohách</h2>
Sadnite si na zem, nohy majte vystreté pred sebou a prsty na nohách nech smerujú dohora. Potom sa nahnite dopredu, prstami rúk chyťte prsty na nohách a mierne ich potiahnite dozadu. Ak nedokážete tento cvik vykonať naraz na obidvoch nohách, urobte ho na jednej a potom na druhej.
<h2>Cvik 4: Gúľanie tenisovej loptičky</h2>
Prišľapnite nohou tenisovú loptičku, zrolujte ju pod chodidlo, prsty majte pokrčené smerom k podlahe a mierne na loptičku tlačte svojou váhou. Na koniec vystrite prsty na nohe smerom dohora a potom znovu k podlahe. Cvik zopakujte aj s druhou nohou.
<h2>Cvik 5: Naťahovanie členkov</h2>
Sadnite si na zem, vezmite elastický pás, jeho konce držte v rukách a stred si umiestnite na chodidlá. Teraz zatlačte chodidlami oproti odporu pásu a prsty na nohe ohnite smerom k zemi. Chvíľu podržte a vráťte sa do východiskovej polohy. Cvik zopakujte 15 krát.
<h2>Ďalšie odporúčania:</h2>
Okrem spomenutých strečingových cvikov je pre obnovu zdravia, rovnováhy a posilnenie nôh vhodné dodržiavať ešte aj nasledovné odporúčania:
<ul>
<li><strong>noste vhodnú obuv</strong></li>
<li><strong>namáčajte si nohy v kúpeli s epsomskou soľou</strong></li>
<li><strong>vyskúšajte cvičiť jogu</strong></li>
<li><strong>vždy, keď je to možné, po vonku choďte bosí, najlepšie po tráve alebo inom nerovnom povrchu</strong></li>
<li><strong>poraďte sa so špecialistom – ortopédom</strong></li>
</ul>

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>