Rady

Zmrazovať citróny sa naozaj oplatí.

<h2>Najdôležitejšie zdravotné účinky citrónov</h2>
Sú tiež bohaté na vitamíny a minerály, majú antibakteriálne účinky, zlepšujú trávenie a potláčajú rôzne typy bolestí, napríklad kĺbov. Vplývajú aj na psychiku a to tak, že potláčajú stavy depresie, úzkosti a duševnej nepohody. Experti preto odporúčajú, aby ste nevyhadzovali žiadnu časť citrónov. Všetko – dužina, šupky a dokonca aj kôstky sú veľmi užitočné. V skutočnosti, <strong>citrónová kôra obsahuje 5 až 10 krát väčšie množstvo vitamínov ako šťava</strong>.

Experimentálne štúdie ukázali, že látky nazývané <em>limonoidy</em> nachádzajúce sa nielen v citrónoch, ale všetkom citrusom ovocí, dokážu zastaviť rast a množenie sa rakovinových buniek. Zvlášť silný je ich účinok na rakovinu prsníka. Okrem týchto zdravotných účinkov existuje aj ďalší dôvod, prečo by ste si mali dopriať celé citróny a nie iba ich šťavu. Tým dôvodom je skvelá chuť.
<h2>Ako konzumovať celé citróny</h2>
<h3><strong>1.</strong> Zadovážte si bio citróny, ktoré nie sú postrekované.</h3>
<h3><strong>2.</strong> Dobre ich umyte vo vlažnej vode (postrekované mohli byť aj počas uskladnenia) a vložte ich do mrazničky. Zamraziť môžete celé citróny aj nakrájané kúsky.</h3>
<h3><strong>3.</strong> Pred konzumáciou ich vyberte z mrazničky a pomocou strúhadla celé postrúhajte – teda kôru spolu so zmrazenou dužinou.</h3>
<h3><strong>4.</strong> Takto postrúhané citróny môžete pridať do akéhokoľvek iného jedla, ktoré urobia nielen zdravšie, ale aj oveľa chutnejšie.</h3>
Prípadne ich môžete aj priamo skonzumovať – budú mať úplne inú chuť, na akú ste bežne zvyknutí.

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>